REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO MEDIROOT
§ 1
- Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy, którym jest przedsiębiorca Urszula Korzeniowska zwany dalej „podmiotem leczniczym”.
- Podmiot leczniczy wskazany w ust. 1 prowadzi przedsiębiorstwo pod nazwą MEDIROOT Urszula Korzeniowska w Wągrowcu przy ulicy Św. Wojciecha 16.
§ 2
Regulamin obowiązuje:
- wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia;
- wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.
§ 3
Podstawowym celem podmiotu MEDIROOT jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
§ 4
Struktura podmiotu leczniczego: I. Nazwa przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego : MEDIROOT Urszula Korzeniowska
Wągrowiec, ul. św. Wojciecha 16
II. Zaklady lecznicze: MEDIROOT Zakład Leczniczy
Wągrowiec, ul. św. Wojciecha 16
III. Jednostki organizacyjne MEDIROOT Zakład Leczniczy: MEDIROOT
Wągrowiec, ul. św. Wojciecha 16
IV. Komórki organizacyjne jednostrki MEDIROOT
PORADNIA STOMATOLOGICZNA
Wągrowiec, ul. św. Wojciecha 16
PORADNIA STOMATOLOGICZNA DLA DZIECI
Wągrowiec, ul. św. Wojciecha 16
Gabinet nr 1
Budzyń, ul. Rogozińska 52
Gabinet nr 1 dzieci
Budzyń, ul. Rogozińska 52
Gabinet nr 2
Oborniki, ul. Obrzycka 88
Gabinet nr 2 dzieci
Oborniki, ul. Obrzycka 88
Gabinet nr 3
Ryczywół, ul. Szkolna 1
Gabinet nr 3 dzieci
Ryczywół, ul. Szkolna 1
Gabinet nr 4
Gąsawa, ul. Leszka Białego 6
Gabinet nr 4 dzieci
Gąsawa, ul. Leszka Białego 6
Gabinet nr 4
Gąsawa, ul. Leszka Białego 6
Gabinet nr 4 dzieci
Gąsawa, ul. Leszka Białego 6
Gabinet nr 5
Kłecko, ul. Gnieźnińska 7A
Gabinet nr 5 dzieci
Kłecko, ul. Gnieźnińska 7A
Gabinet nr 6
Żnin, ul. Wandy Pieniężnej 19
Gabinet nr 6 dzieci
Żnin, ul. Wandy Pieniężnej 19
Gabinet nr 7
Żnin, ul. Szkolna 4
Gabinet nr 7 dzieci
Żnin, ul. Szkolna 4
Gabinet nr 8
Wągrowiec, ul. Letnia 1
Gabinet nr 8 dzieci
Wągrowiec, ul. Letnia 1
§ 5
- Do głównych zadań komórki organizacyjnej należy
realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;
świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją
świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej
świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej
świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej
świadczenia z zakresu periodontologii
świadczenia z zakresu ortodoncji
radiologia i diagnostyka obrazowa
- Do podstawowych zadań komórki organizacyjnej należy:
badanie i porada lekarska,
określenie zaawansowania zachorowania pacjenta;
określenie kierunku leczenia;
postawienie diagnozy;
orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia;
opieka profilaktyczna;
działania diagnostyczne;
kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;
przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta;
wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
udzielenie pierwszej pomocy doraźnej
profilaktyka stomatologiczna
prowadzenie dokumentacji medycznej.
§ 6
- Świadczenia w MEDIROOT udzielne są zgodnie z harmonogramem -załącznik nr 1
- Rejestracja pacjentów w ramach NFZ, wpisanie na listę oczekujących oraz prywatnie dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- Zapisy są prowadzone w godzinach pracy rejestracji.
- Zapisy odbywają się osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom w terminach z nimi uzgodnionymi.
- Pacjenci zapisywani są w kolejności zgłoszeń, jeśli świadczenie nie może być udzielone w dniu zgłoszenia, termin jego realizacji jest uzgadniany z pacjentem w rejestracji, następnie pacjent umieszczony jest na liście oczekujących.
- W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwią realizację świadczenia w terminie ustalonym, pacjent jest informowany o zmianie terminu telefonicznie.
- W przypadku nagłego zachorowania, wypadku, urazu, zatrucia, stanu zagrożenia życia, a także porodu przyjęcie następuje niezwłocznie.
- Podczas rejestracji oraz w dniu zgłoszenia się na wizytę do poradni pacjent powinien mieć przy sobie dokument tożsamości.
- Ustala się opłaty za świadczenia zdrowotne , które nie są finansowanie ze środków publicznych.
Aktualny cennik umieszczony jest na stronie i stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 6
- Podmiot leczniczy udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia, w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym, kierują na leczenie szpitalne, badania diagnostyczna lub konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania.
§ 7
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez przedsiębiorcę będącego podmiotem leczniczym.
- Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu odbywa się w sposób, który zapewnia sprawność funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Podmiot leczniczy powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
§ 8
- W zakresie wskazanym w ust. 1 udzielane świadczenia zdrowotne mają charakter kompleksowy. W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku.
- Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także na podstawie Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentację medyczną udostępnia się w szczególności na wniosek:
- pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
- podmiotu finansującego udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
- Za kolejne udostępnienie dokumentacji medycznej podmiot leczniczy pobiera opłatę w wysokości.
- jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej –0,002 miesięcznego wynagrodzenia -……. zł
- jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – 0,0002 miesięcznego wynagrodzenia -………zł
- sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, jeżeli dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci elektronicznej – 0,002 miesięcznego wynagrodzenia- …….zł
Dokumentacja zostanie wydana niezwłocznie , maksymalnie do 1 tygodnia. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie za poprzedni kwartał ogłasza Prezes GUS w ,, Monitor Polski”
§ 9
Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zwrotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania
- a także w przepisach odrębnych.W rejestracji: karta praw i obowiązków pacjenta oraz księga skarg i wniosków.. Przysługuje pacjentowi możliwość złożenia skargi do Rzecznika Praw Pacjenta. Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 - 190 - 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych) czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Młynarska 46 ,01-171 Warszawa , Sekretariat: tel.: (22) 532 - 82 - 50 fax.: (22) 506 - 50 - 64 kancelaria@rpp.gov.pl, Numery telefonów alarmowych do ratownictwa medycznego 112, 999.
- Informacja o prawach uwzględniająca ograniczenia tych praw określone w przepisach prawa, udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej w miejscu ogólnodostępnym. W przypadku pacjenta niemogącego się poruszać informację taką udostępnia się w sposób umożliwiający zapoznanie się z nią w pomieszczeniu, w którym pacjent przebywa.
§ 10
Kierownik jest przełożonym wszystkich pracowników, kieruje działalnością Zakładu i reprezentuje go na zewnątrz. Kierownik Zakładu wykonując swoją funkcję zapewnia w szczególności:
- koordynację działania Zakładu
- współdziałanie z innymi podmiotami w zakresie realizacji świadczeń medycznych.
- Podejmuje decyzje w sprawach pracowniczych i finansowych
- Sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez pracowników bezpośrednio podległych.
- Ostatecznie rozpatruje skargi, wnioski i zażalenia pracowników i pacjentów.
Administratorem danych osobowych jest Urszula Korzeniowska .Klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 3.
§ 11
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia. Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu organizacyjnego MEDIROOT
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie placówki
- przestrzeganie higieny osobistej
- posiadania ważnych dokumentów uprawniających do korzystania z nieodpłatnych świadczeń
zdrowotnych - przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
- przestrzeganie zaleceń lekarza
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w MEDIRIOOT ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika placówki adres mailowy rkorzniowski@gmail.com
- Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki adres mailowy rkorzeniowski@gmail.com Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Kierownik podmiotu leczniczego MEDIROOT zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
§ 12
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez kierownika zakładu.